PERAKENDE TİCARETTE KAMPANYALI (İNDİRİMLİ VE PROMOSYONLU) SATIŞLARIN MEVZUAT KARŞISINDAKİ DURUMU


TUNCAY SÖNMEZ

TİCARET BAŞMÜFETTİŞİ


ÖZET: Ülkemizde, özellikle son yıllarda, kampanyalı (indirimli ve promosyonlu) satışlarda, adeta bir patlama yaşanmaktadır. Tüketiciler de ihtiyaçlarını karşılarken, bir yandan kampanyalı satışları beklemekte ve buna göre alışveriş programı oluşturmakta, diğer yandan da kampanyalı satışların güvenirliği konusunda tereddütler yaşamaktadır. Birçok perakendeci işletme ise, büyük mağaza ve markalarla rekabette yeni arayışlar içine girmektedir. Bu nedenle, bu çalışmada, perakende ticaretin disipline edilmesi ve bu alanın kurallara kavuşturulması için yürürlüğe konulan 6585 sayılı Kanunun ve bu Kanuna istinaden çıkarılan ikincil düzenlemelerin, kampanyalı (indirimli ve promosyonlu) satış, sürekli indirimli satış ve alışveriş festivali özelinde getirdiği düzenleme ve yeniliklerin neler olduğu, bunların ihtiyaca cevap verip vermediği, getirilen usul ve esasların kendi içindeki uyumu ve düzenlemelere uymamanın yaptırımları gibi hususlar ele alınmıştır. Ayrıca, uygulamada ortaya çıkan veya gözlemlenen eksiklik ve sorunlardan hareketle çözüm önerileri üzerinde durulmuştur.


Anahtar Kelimeler: 6585 sayılı Kanun, Perakende Ticaret, Kampanyalı Satış, İndirim, Promosyonlu Satış, Sürekli İndirimli Satış, Alışveriş Festivali, sürekli indirimli mal.



E-Bülten
İndirimli ürünler ve fırsatlardan ilk önce siz haberdar olmak istermisiniz?
softtr® | Profesyonel E-Ticaret Sistemleri ile hazırlanmıştır.